Clubul posesorilor de VOLVO din Romania
Mai 22, 2019, 07:33:52 *
Bine ai venit, Vizitator. Trebuie să te autentifici sau să îţi creezi un cont.

Autentifică-te cu numele de utilizator, parola şi precizează durata sesiunii.
Noutăţi: BINE ATI VENIT PE FORUMUL CLUBVOLVO.RO
Chat online pe pagina principala. Aveti posibilitatea acum sa comunicati instantaneu.
 
  Website   Pagina principală   Ajutor Calendar Galerie Autentificare Creează un cont Asociatia Volvo Club  
Pagini: 1   In jos
  Imprimă  
Autor Subiect: Aburire sticla faruri  (Citit de 5413 ori)
0 Utilizatori şi 1 Vizitator pe acest subiect.
Grey
Vizitator
« : Decembrie 08, 2014, 07:28:01 »

Buna ziua
In vara am fost nevoit sa schimb sticla la farul drept, ca era ciobi-
ta. Am cumparat de la cineva un far cu clemele rupte si am luat sti-
cla  pe el si am pus/o pe carcasa de pe farul  mkeu. Am curatat si
degresat foarter bine si carcasa de plastic si sticla . AAm folosit a-
dezivul original recomandad de Vida penrtu farurile cu xenon - ale
mele sint  simple cu halogen .
Cind m-am uitat mai atent , am vazut ca si stingukl e aburit, dar nu
asa tare . Nu stiu de cind face asa, la el nu am umblat , e original ,
cum a venit de fabrica .
De atunci, sticla se abureste de fiecare data cind ploua. Nu circul
eu cu masina , dar cine circula a urmarit .
Pe linga sticla nu intra apa , este singurul lucru de care sint sigur .
Stiu ca e condens de la umiditatea atmosferica, pentru ca se abu-
reste si cind e masina in garaj, daca ploua afafara . Prin octombri-
e a fost o perioada fara ploaie si atunci au ramas uscate .
 Ceva recoamndari _ Multumesc!
Memorat
BlackAdder
Vizitator
« Răspunde #1 : Decembrie 08, 2014, 09:10:35 »

Zâua bună deie Dumnezo! Grin
Să știi că și eu am trecut prin ceva asemănător în toamna aceasta, numai că eu am înlocuit amândouă farurile, că în stângul mi-a sărit piatră și n-am mai găsit la fel de ciobite de pietricele ca ale mele... pe cel din dreapta l-am scos la vânzare. Cumperi? Grin
Ideea e că, după ce le-am montat, am constatat cu stupoare că se aburesc de parcă era depou de locomotive cu aburi în ele... așa că, de groaza de a sta fără mașină (cel de la care le cumpărasem nu mai avea altă pereche), m-am pus pe studiat și mare mi-a fost bucuria când am descoperit unde a fost greșeala: farurile nou-cumpărate, fiind de pe o mașină mai veche decât a mea, nu aveau acele capace anticondens, denumite de Volvo `service solution`, PN 8650192, cu o bandă de material de genul gore-tex-ului, care-i permite farului să „respire”. Destul de scump, pe deasupra, pentru o bucată de plastic... Pe ale mele le spălasem și, din câte am înțeles, acel material își pierde proprietățile, prin spălare... de! asta însemnaă lucru empirirc, nedocumentat. Oricum, nici dacă mă documentam înainte să mă apuc, nu cred că realizam mai mare brânză...
Am cumpărat unul, de probă, pe care l-am montat pe unul din faruri, pe celălalt, montându-le temporar pe celelalte două vechi. Evident, ca orice minune, a ținut până a plouat. E drept că farul pe care l-am pus se aburește mai puțin și se usucă în câteva ore (spre deosebire de zile, cum era cu cele pline), dar tot se aburesc. Din ce am mai lecturat, se pare că e nevoie de săptămâni întregi să se usuce, deși eu unul nu-mi explic cum pot ajuta acele petece de ce-or fi ele să nu se aburească sticla.
Farul nu e făcut să fie etanș, e făcut cu orificii prin care să circule aerul. După stingerea farului, prin răcirea aerului din el, și scăderea consecutivă a volumului acestuia, în far pătrunde aer atmosferic. Dacă sunt precipitații, el are, în acel moment, UR de 100%. E o lege a fizicii ca vaporii să condenseze pe suprafețe mai reci. Deci, atât timp cât în aer sunt vapori și atât timp cât sticla e rece, acei vapori se vor depune pe ea. Deci, unde exact intervine acel petec de goretex, că eu nu-mi dau seama? Permite eliminarea vaporilor din far - p-aia o cred - dar nu cred că oprește pătrunderea altora. Și nici n-ar putea-o opri, devreme ce există și alte orificii, unele din fabrică, pentru așa ceva.
Totuși, tu poți încerca să pui și tu capace noi, având în vedere marele avantaj al garajului. Cine știe?
Sincer, habar n-am dacă cele vechi se abureau, dar îmi pare imposibil să nu fi observat tocmai eu... Grin
Sunt aproape 100% convins că cele vechi nu se abureau, de unde și mai profund misterul: care e diferența între cele vechi și cele mai noi, că eu le-am studiat, răs-studiat și întors pe toate părțile și n-am găsit nicio diferență?!
Memorat
Grey
Vizitator
« Răspunde #2 : Decembrie 30, 2014, 11:58:42 »

A pus capacele cu membranae , farul la care am relipit sticla se
abureste in continuare, cel la care nu am umblat s-a uscat .
Stie cineva daca sticla este tratata cu ceva antiaburire si sa fi
spalat pelicula aceea cind am spalat sticla ? Se poate asa ceva?
Memorat
BlackAdder
Vizitator
« Răspunde #3 : Aprilie 01, 2015, 08:13:43 »

Farul la care ai relipit sticla se abureşte în continuare pentru că ai spălat-o atât de bine încât i-ai dat jos stratul anticondens pe care-l avea pe faţa internă.
Memorat
Pagini: 1   In sus
  Imprimă  
 
Schimbă forumul:  

Creat cu MySQL Creat cu PHP Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006-2007, Simple Machines
Traducerea în limba română © 2006-2007 www.smf.ro

Validat cu XHTML 1.0! Validat cu CSS!